elmalı kurabiye



merhabalar!

Ailecek hasta olmak ne kadar kötüymüş meğer herkesin burnu tıkalı, baş agrısı, halsizlik hepimiz döküldük
İnşallah en yakın zaman da atlatır sağlığımıza kavuşuruz.

Rabbim hasta olan herkese acil şifalar versin inşallah...amin.

Annem elmalı kurabiye istemişti bir kaç gün önce elma yeterli var diye biliyordum tam yapmaya başladım baktım iki tane elma kalmış yetmez diye eşime sipariş ettim getirmesi akşam sekizi buldu biraz üşendim gittim geldim yarın yaparım artık dedim.

 O yarının üstünden üç gün geçti halen hastayız annem gelip yemeklerimizi yaptı dün biraz toparlanır gibi oldum hemen mutfağa girdim kolları sıvadım  yoğurmaya başlamıştım ki baş ağrısı başladı ya sabır deyip bitirdim neyseki.

Bazen aceleyle yapılan şeyler  daha mı lezzetli oluyor ne dersiniz? :))



malzemeler:

200 gr. tereyağ ( yumuşamış )
yarım çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı tepeleme yoğurt
9 yemek kaşığı şeker
1 paket karbonat
1 yemek kaşığı limon suyu
1 paket vanilya
alabildiği kadar un ( 4 su bardağı veya biraz daha fazla alabiliyor )

içi için:

3-4 elma (elmalar büyük ise üç tane yetebiliyor)
1 tatlı kaşığı dolusu tarçın
3 yemek kaşığı şeker
1/2 su bardağı iri kıyılmış ceviz

üzerine:
pudra şekeri

yapılışı:

elmaların kabuklarını soyup rendeliyor tavamıza alıyoruz üzerine şekeri ilave edip elma suyunu çekene kadar orta ateşte pişiriyoruz ocağın altını kapatıp tarçın ve cevizi ilave edip karışımı soğumaya bırakıyoruz.

fırınımızı 170 dereceye ayarlayalım.

yoğurma kabımıza çok yumuşamış tereyağını, sıvıyağ,yoğurt,şeker ve vanilyayı koyuyoruz bir kenarına karbonatı döküp karbonatın da üzerine limon suyunu ilave ediyoruz  yavaş yavaş un ilavesi yaparak yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.

ister hamuru üç eşit parçaya bölüp her parçayı un dökerek merdaneyle pizza büyüklüğünde açıp üçgenler kesin ve geniş kısımlarına elmalı harçtan koyarak rulo şeklinde sarın isterseniz poğaça şeklinde yapıp kapatın.

yağlı kağıt serili tepsiye dizip önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin bu süre yaklaşık 12 dakika kadar sürebiliyor fırından çıkarken elinizle bastırdığınızda yumuşak olmalı soğurken sertleşiyor.

kurabiyeler tamamen soğuyunca üzerlerine bir süzgeç yardımıyla pudra şekeri serpelim.

afiyet olsun..




1 yorum:

  1. muhteşem bir tariff çok beğenerek yedik.. bu tarif gibisi yok çok elmalı denedim...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...