Eminönünde bir sabah..

Bir kaç hafta önce ablamlara misafirdik günlerden cumartesi kahvaltıdan sonra evimize dönmeyi planladık.Eşimde bende erken uyandık herkes uyuyordu mutfakta birer kahve içerken hadi eminönüne gidelim biraz çikolata ve birkaç birşey almam gerekiyor dedim hemen alıcağını alıp hızlıca dönüceksek hadi çıkalım dedi kendisi trafik ve otopark sorunundan usanmış hele Eminönünde herzaman işimizi göreceğimiz yerin en uzağındaki otoparkta yer bulmuşuzdur.Gerçi saat daha 09:00 belki o yakınındaki otopark da yer vardır dedim yirmi dakika sonra vardık otopark yine dolu :) en ilerideki otoparka bıraktık arabayı dönüp yürüdük karnımız aç sinirler gergin sıcacık bir ezogelin çorbası içimizi ısıtır dedim eşime tam camii nin önünden geçiyorduk dikkatimi çekti boş oluşu bir iki fotoğraf çekmeye çalıştım cep telefonumla


 yapımı 1597 yılında başlayıp 1663'de tamamlanmış yapımı boyunca 3 mimar 2 bani ve birkaç padisah görmüş.Külliye türbesi istanbulda'ki en büyük Sultan türbelerinden olan Hatice Turhan Sultan türbesiymiş çevresinde beş Osmanlı padişahının mezarı bulunuyormuş.






İlk fırsatta tekrar gidip içini de ziyaret etmek istiyorum.Hemen çorbalarımızı içip girdik Besan'a çikolata ve birkaç birşey bakıp çıkacaktık saar 10:00 iyi fazla kalabalık değil rahatça bakayım derken  ikinci turu atamadım kalabalık bastırdı eşim inanamadı nasıl olur sabah, sabah bu kadar insan! bende hayatım herzaman böyle işte kasada bile kuyruk oluyor sen de söyleniyordun bana ne kadar oyalandın diye işte gözlerinle gördün :)

birkaç ay önce kızımın doğumgünü için birşeyler almaya gitmiştim bu tür pasta malzemeleri satan dükkanları dolaştım fiyatları karşılaştırdığım da farklılıklar gördüm Besan daha uygun geldi bana nakit alınca indirimde yapıyorlar online satışı da var.

ellerimiz dolu çıktık besanın tam karşı köşesinde bir dükkan var kuruyemiş satıyor gibi gözüküyor biraz fıstık alalım diye içeri girdik ki meğer pasta malzemeleri de satıyor hemde aldığım bu çikolatanın toptancısıymış e haliyle fiyatlarıda daha ucuz içeride her türlü yemiş var adını hatırlayamadım ama besanın tam karşı sağ köşesi zaten karşı sol köşeşinde halkbank var birdaha gidişimde detaylı fotolu bir şekilde yazarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...