çikolatalı frambuaz soslu pasta

Herkese selam!!!
Bu pastanın pandispanyasını Emel Başdoğanın kitabından yaptım ölçüleri 30cmX30cm fırın kabınaydı ben dörtte bir ölçülerinde yaptım çok lezzetli,nemli bir kek oldu tarife geçiyorum.



Pandispanya için:
3 yumurta (oda sıcaklığında en az 2 saat bekletilmiş)
65 gr tereyağ (yumuşamış)
150 gr toz şeker
75 gr krema (tikveşli marka kullandım)
75 gr un 
25 gr kakao
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatkı kaşığı limon suyu
1/2 çay kaşığı karbonat
1 çimdik tuz
1 paket vanilya 
 çikolatalı krema için :
3 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı buğday nişastası
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı kakao
1 çorba kaşığı tereyağ
160 gr biiter çikolata 
4 yada 5 yemek kaşığı toz şeker
ara katlarına:
parça çikolata
frambuaz (ben frambuaz sosu kullandım sadece)
antep fıstığı
üzerine:
200 gr krema
200 gr bitter çikolata (benim çikolatam kalmadığı için dr outker bitter gazür kullandım 2 paket)
süsleme için böğürtlen taneleri koydum.

pasta keki:
  • Öncelikle fırını 175 derecede ısınmaya bırakalım tereyağ ve şekeri mikserle çırpalım.Şeker tamamen eriyince yumurtaları ekliyoruz vanilya,krema ve limon suyunu da ilave edip kısa bir süre daha çırpıyoruz.
  • Un,kakao,kabartma tozu,karbonat ve tuzu ayrı bir kapta karıştırıyoruz tereyağlı karışıma ekliyoruz kaşık yardımıyla karıştırıyoruz. Kekin yumuşak olması için az karıştırmaya özen gösteriyoruz hazırladığımız karışımı 18 cm lik tabanı yağlı kağıt serilmiş kalıpta ısınmış fırında 40-45 dk kadar pişiriyoruz.
  • Kekimizi fırından çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.
Çikolatalı kremanın hazırlanması:
     Yumurta, un ve nişastayı bir kaba alıyoruz biraz süt ekleyip karıştırıyoruz bu aşamadan sonra karışımı  önce mutfak robotunun doğrama kısmına döküp bir kaç dakika çektiriyoruz bunu yapmamızın sebebi topaklanmaların kaybolmasını sağlamak (bu işlemi mikserde yapsak bile topaklanmalar erimiyor ve kremanın  içinde yumurtanın sarılarının parçacıkları kalabiliyor) sonra tencereye boşaltıp sütün kalanını kakao ve şekeri  ilave edip ocağa alıyoruz  orta ateşte karıştırarak koyu kıvam alana kadar pişiriyoruz
 ocaktan indirip tereyağını ve parçalanmış bitter çikolatalı ekleyerek yağ ve çikolata eriyinceye kadar karıştırıyoruz. üzerini kaymak tutmaması için streç filmle kaplayarak oda ısısına gelene kadar bekliyoruz ve ardından buzdolabında tamamen soğuyana kadar bekletip kullanmadan önce mikserle birkaç dakika çırpıyoruz.
Pastanın birleştirilmesi:
      soğumuş olan pandispanya kekini üçe bölüyoruz.ilk patı servis tabağına alıp bir fırça yada kaşık yardımıyla vişne suyu veya süt ile nemlendiriyoruz  kremanın yarısını sürüp üzerine çikolata,frambuaz sosu ve fıstık koyuyoruz. ikinci patın içe bakan kısmına bir bıçak yardımıyla kremadan ince bir tabaka halinde sürüyoruz(amacımız pastayı keserken katlar arasında kayma olmasın) ikinci pata da aynı işemi yapıp son patı kapatıyoruz son olarak grazürü üzerindeki tarife göre hazırlayıp pastamızın üzerine döküyoruz.buzdolabında  dinlendikten sonra istediğimiz şekilde süslemeler yapıyoruz.
AFİYET OLSUN.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...