kıymalı krema soslu börek


 selamlar!!
kızımın doğumgünü menüsünde yaptığım bu börekten sadece bir iki ısırık alabildim o da eşimin tabağından bana kalmamıştı ilk fırsatta tekrar yapıp tadına doymak istiyorum. Ama önce belki sizlerde yapmak istersiniz diye tarifini veriyorum.
gerekli malzemeler:
5 yufka
300 gr böreklik kıyma
1 büyük kuru soğan
2 çay kaşığı tuz
karabiber
4 yemek kaşığı sıvıyağ
sosu için:
1paket krema (ben tikveşli marka kullanıyorum
1 çay bardağı hindistan cevizi
yarım çay bardağı sıvıyağ
yapılışı:

  • tüm sos malzemelerini bir kapta çırpıyoruz.
  • ince kıydığımız soğanları 4 yemek kaşığı yağ ile kavuralım soğanlar pembeleşince kıymayı ekleyelim suyunu salıp,çekince baharatları ilave edip ocağın altını kapatalım.yufkaları üst üste serip bir bıçak yardımı ile 8 tane üçgen çıkaralım 2 tane üçgenden bir börek elde edeceğiz birinci üçgene fırça yada kaşık ile sosumuzdan sürelim ikinci üçgeni üzerine kapatalım ve iç harcımızdan koyup sigara böreği  gibi saralım yağlı kağıt serili firin tepsisine dizelim üzerlerine yumurta sarısı sürelim çörek otu döküp önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında kızarana kadar pişirelim

AFİYET OLSUN..

Not: isterseniz fırına atmak yerine bol kızgın yağda kızartabilir,üzerine yoğurt sarımsaklı sos hazırlayıp pul biberli teryağını da dökerek servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...