ekşili köfte



     Ne zaman yesem bu yemeği çocukluğum gelir hep aklıma çok da severim
   
     Öyle alışmışım ki bazı yemekleri annemden yemeğe kendim yapmayı hiç düşünmemişim
     Sanki yapsamda onun gibi lezzetli olmuyacakmış gibi gelir annem yine yapmış bu lezzetli yemeğini hadi            Gelin çoçuklar yiyelim deyince hemen geliyoruz dedim oturduk yemeğe benim birden aklıma geldi
     Ben niye yapmıyorum  bu yemeği?eşime döndüm sen bu kadar çok seviyorsun niye hiç istemiyorsun?            Yapmıyorsun bende birşey demiyorum eminim sen de güzel yaparsın  dedi :)

     Bu ikinci pişirmem oldu ilk denemem de  patatesleri eritmiştim uzun aradan sonra ikinci pişirmem de
     Patatesler gözle görülür şekilde fakat yaparken birşey eksik neydi neydi dedim telefona sarıldım
     Annemi aradım cevap vermiyor kıymaya baktım renksiz geldi maydanoz dedim :)sonra birdaha annemi
     Aradım emin olmalıyım diye yine açmadı ben yemeği ocağa koydum annem aradı evet köftede maydonoz
     Olacakmış neyse dedim lezzeti çok da değişmez yemeğe oturuldu bir güzel yenildi bitti eşim harika olmuş
     Ellerine sağlık hayatım maydanoz koymamışsın kalmamışmıydı?:)))))))

     Bende durumu izah ettim. Ne kadar dikkatlisin! diye sormam bile biraz hataydı Maşallah mesleği icabı
     Şahin gözlere sahiptir kendisi :) benim de tam tersi dalgınlık hat safada gözler de çok iyi sayılmaz,
     Son birkaç yıldır  neyse ki şahin gözlü ve aşırı dikkatli bir eşim var ama kulağı yok! :) birbirimizi böyle
     Tamamlıyoruz o benim gözüm, ben onun kulağı oluyorum gerektiği zaman :))))
   
     Amma da konuştun bir köfte için demeyin sakın yazmak istedim napıyım kuru köfte değil sulu köfte bu          tarif  kuru, kuru olmaz dedim :)
   
     malzemeler:

  • 300 gr kıyma (dana kıyması tercihimdir)
  • yarım su bardağı pirinç
  • 1 kuru soğan 
  • 7-8 dal maydanoz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • yarım çay kaşığı kimyon
  • tuz
  • 2 orta boy patates 
  • 1 havuç
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı un (köfteyi bulamak için)
  • 8-9 su bardağı kaynar su
    terbiyesi için:
  • yarım limonun suyu
  • 1 yumurta sarısı (ben kullanmadım)
    yapılışı:
  • yoğurma kabımıza soğanı rendeliyoruz kıyma yıkanmış pirinç ince kıyılmış maydanoz tuz,karabiber ve kimyonu ilave edip yoğuruyoruz tuzunu kontrol edip gerekirse ilave ediyoruz.
  • bir tepsiye unumuzu döküp kıymamızdan fındık büyüklüğünden biraz daha büyük toplar yapıp unlu tepsiye koyuyoruz bu işlem bittiğinde tepsiyi sağa,sola sallayarak topların her tarafının unlanmasını sağlıyoruz.
  • patates ve  havuçları kuşbaşı şeklinde doğrayıp yıkıyoruz tencereye yağımızı koyup havuçlarıda ekleyip bir iki dk. soteliyoruz ve kaynar suyumuzu ilave ediyoruz bu şekilde 5 dakika kadar havuçları pişiriyoruz bu süre size kalmış havuç yumuşadığında patatesi ve elimizle fazla unu silkeleyerek köftelerimizi ilave ediyoruz 
  • suyun tadına bakıp gerekirse tuz ilave ediyoruz ve yaklaşık 15 dakika kadar orta harlı ateşte pişirelim
  • ocağı kapatmaya yakın bir yumurta sarısını yarım limon ile çırpıyoruz yemeğin suyundan bir kepçe bu karışıma ilave edip biraz daha çırpıyoruz ve tenceremize yavaş yavaş karıştırarak ilave edip ocağın altını kapatıyoruz.
    not: ben yumurtalı terbiye yapmadım sade limon sıktım her iki şekilde de güzel oluyor tercih sizin.

AFİYET OLSUN..

                                                                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...