çilekli çikolatalı pasta


Daha çileklerin tadı yoktur diye söylenenler olmuştur :) ama bu çilekler bal gibiydi geçen hafta abimlerde toplanmaya karar verdik pastayı akşamdam yaptım üzerini süslemesini ertesi güne bıraktım benim işlerim olduğundan dolayı süslemesini eşim yaptı güzel de olmuş ellerine sağlık hayatım.                                     

pandispanyası için:
8 yumurta
200 gr kekun (sinangil marka kullandım)
200 gr.şeker
50gr. kakao
85 gr.su
1 çay kaşığı vanilya özütü

çikolatalı krema:
200 gr bitter küvertür
200 gr sütlü küvertür
400 gr krema (tikveşli marka)

ıslatmak için:
taze sıkılmış portakal suyu

içi için:
çilek dilimleri
sütlü parça çikolata

dış kaplama:
50 gr bitter çikolata 
50 gr sütlü çikolata
100 gr krema

üst süslemesi 
dr.oetker çilek aromalı jel 
çilek dilimleri

22 cmlik çember kalıp

pandispanyanın hazırlanışı:

öncelikle fırınımızı 175 dereceye ısınmaya ayarlıyoruz yumurtanın aklarını ve sarılarını ayırıyoruz şekerin yarısını aklara diğer yarısını sarılara ilave ediyoruz akların hacmi üç katına gelene kadar çırpma işlemine devam ediyoruz daha sonra sarılarını çırpmaya başlıyoruz şeker eriyip sarının rengi açıldıktan sonra su ve vanilyayı katıp biraz daha çırpıyoruz elenmiş kuru malzemeleri yumurta sarılarının olduğu kaba boşaltıp tüm malzeme birbirine karışana kadar çırpıyoruz (Not:eğer karışım çok yoğun ise yumurta aklarından birkaç kaşık alıp karışıcak kıvama getirebiliriz.)Son aşamada mikseri kullanmayıp spatula yardımı ile kakaolu karışımı akların üzerine dökün ve akları söndürmemek için aşağıdan yukarı katlar gibi hareketlerle karışımı tamamlıyoruz.çember kalıbınızı yağlı kağıt ile zemin hazırlayıp kelepçeli kalıp kullancaksanız dibine yağlı kağıt serin ve kalıbı tepsiye koyup karışımı boşaltın tepsiyi bir kaç kez kaldırıp tezgaha vuralım hava kabarcıklarının çıkmasını sağlayalım ve önceden ısıttığımız fırında 40-45 dakika pişiriyoruz ilk yirmi dakika fırının kapağını hiç açmıyoruz daha sonra kürdan testi yapabiliriz.Pişen kekimizi tel ızgara üzerine alıp oda sıcaklığına gelene kadar en az üç saat kadar bekletiyoruz.

çikolatalı kremanın hazırlanışı:
süt kremasını kullanmadan bir kaç saat önce buzdolabında bekletin daha sonra soğuk kremamızı mikserle kabarana kadar hızlı devirde çırpıyoruz.Çikolatalarımızı benmari şeklinde eritiyoruz oda sıcaklığında ılınmaya bırakıyoruz ılınmış olan çikolatamızı çırpılmış kremamıza karıştırıp mikserle tekrar çırpıp birbirine yediriyoruz çikolatalı kremamızın üzerine kapak kapatıp buzdolabında bekletiyoruz(not: kullanmaya yarım saat kala buzdolabından çıkaralım ki sürülecek kıvama gelsin )benin kremam çok sertleştiği için biraz kalorifer peteğinin üzerinde bekletip yumuşattım.

pastanın birlestirilmesi:
Enine üçe böldüğümüz pandispanyamızın en alt patını servis altlığımıza alıyoruz isterseniz çemberin içerisinde katlandırmayı yapabilirsiniz ben portakal suyuyla ıslattım istediğiniz meyve suyu veya şerbetli su hazırlayıp ıslatabilirsiniz kremadan kalın bir tabaka halinde sürüyoruz veya sıkma torbası kullanarak dıştan içe doğru sıkıyoruz.Üzerine çilek ve parça çikolata dizip her iki katımıza aynı işlemi yapıyoruz.
patların içe bakan kısmına bir bıçak yardımıyla nutella sürer gibi ince bir tabaka kremamızdan sürüyoruz.

son katımızıda kapatıp kremamızdan artan olduysa dışını kaplıyoruz(not:benim artan kremam olmadığı için yukarıda verdiğim ölçülerde kremamı ısıttım ve çikolataları ekleyip karıştırdım buzdolabında soğutup sürülecek kıvama geldiğinde pastamın dışını kapladım.

bundan sonrası sizin hayel gücünüze kalmış dilerseniz üzerine çilek dilimleri yerleştirip servis yapabilir yada çilek aromalı jel'i arkasındaki tarifine göre hazırlayıp sertleştiğinde istediğiniz şekilde kesip süsleme de kullanabilirsiniz.

AFİYET OLSUN.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...