arpa şehriyeli pirinç pilavı


herkese selam!!
Bence güzel pilavın sırrı iyi bir pirinç, tereyağ, kısık ateş ve bir tutam sevgi :)
Sevgiyle hazırlanan her yemek lezzetlidir.
malzemeler:

  • 2 su bardağı baldo pirinç(sezon marka kullandım)
  • 3 su bardağı kaynar su
  • yarım çay bardağı sıvıyağ(ben fındık yağı kullandım)
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz
nasıl yaptım:          
       pirinci kaynar su dolu kabın içinde su ılınana kadar bekletiyorum sıcak su akan musluğun altında duru suyu çıkana kadar yıkayıp süzülmeye bırakıyorum yayvan bir tencereye sıvıyağ ve tereyağını koyup 
        tereyağ eriyince şehriyeyi ekleyip rengini alana kadar kavuruyorum bu arada ocak kısık ateşde olmalı
        pirinci ekleyip pirinç tanelerinin rengi şeffaflaşana kadar kavuruyorum 2-3 dk. kadar kaynar suyu tuzu
        nu ve bir iki damla limon suyunuda ekleyip ocağın en küçük gözünde en kısık ayarda suyunu çekene
        kadar pişiriyorum.

not:
  • pişirme işi bittikden sonra tencerenin kapağında buhardan dolayı  biriken suyun pilavın üzerine dökülmemesi için kapağı kuruluyorum.

    





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...