kayın (istiridye) mantar sote



Mantarı sonradan sevenlerden'im ama bir sevdim, pir sevdim..:)

önceden içinde mantar olan yemekleri yemezdim yada mantarları ayıklar öyle yerdim taki altı yıl öncesine kadar ilk defa kayın mantarını mangal ateşinde kızarmış üzerine bol limon sıkılmış olarak yedim ve daha önce niye mantarı sevmemişim diye sordum kendime ve her çeşit yemeğini yapar oldum. Nasıl olursa olsun en güzeli kömür ateşinde pişen bol limon suyu sıkılmış olanı bence..

mangal ateşi olmazsa olmaz mı yani? diye soruyorsanız olur tabiki de buyurun tarife!

malzemeler:

  • yarım kg. kayın mantarı
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
  • yarım limon'un suyu
  • yarım çay kaşığı kekik 
  • tuz
yapılışı:
mantarların sap kısımlarını kesip yıkıyoruz süzüldükten sonra iri parçalar halinde kesiyoruz.Tavaya sıvıyağla birlikte koyup suyunu salıp çekene kadar ara sıra karıştırarak pişiriyoruz suyunu tamamen çekince tereyağı da ekleyip önlü arkalı çevirerek kızarmalarını sağlıyoruz daha sonra kekik tuz ve limon suyunuda ekleyip bir iki dakika kadar daha soteleyip servis tabağına alıyoruz..

afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...