şekerpare tatlısı


Haftasonu şekerpare tatlısı yapmaya karar verdim şerbetli tatlıları yapmak tedirgin eder çoğumuzu şerbeti Güzel düşermi? şekerini yerinde olurmu? vs. bunlar kafamızda dolaşır taki tadına bakana kadar?

Bu tatlımla bu düşüncelere son noktayı koydum.
Çünkü tadı o kadar güzel oldu ki anlatamam denemeniz lazım buyurun tarifime!

malzemeler:

  • 1 paket margarin (250gr) tereyağda olabilir ben sana hamurişi kullandım
  • 3 yemek kaşığı irmik ( tepeleme )
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket k.tozu
  • 4 yada 4.5 su bardağı un
şerbeti için:
  • 4 su bardağı su 
  • 3 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
üzeri için:
bütün fındık yada antep fıstığı

yapılışı:

önce şerbeti hazırlıyorum (şerbet mutlaka ılık olmalı tatlımızı fırına attıktan sonra kontrol edelim halen çok kaynar ise kapağı açık serin bir yere alalım ben balkona koyuyorum buzdolabına da koyabilirsiniz
ama çok soğumamalı ayrıca buzdolabına doğrudan sıcak şeyleri koymak sakıncalı bunu için iyi zamanlama yapmalıyız.)


şerbeti için: şeker ve suyu kaynatıyoruz ve limon suyunu ekliyoruz bir kaç dakika kadar daha kaynatıp soğumaya alıyoruz toplam 10 dakika da bu işlemi bitirmiş oluyoruz.

fırınımızı 180 dereceye ayarlayalım.

hamuru için:
margarinimizin oda ısısında olması önemli (buzdolabından yeni çıkmış ise paketinden ayırıp tabağa koyup mikrodalga fırından 1 dakika kadar bekletip yumuşamasını sağlayalım yada kaynayan bir çaydanlık üzerinde tabağın içinde biraz yumuşatalım.

1. yoğurma kabımıza pudra şekeri,irmik,vanilya ve kabartma tozunu döküp harmanlayalım ortasını havuz gibi açıp yumuşamış yağımızı yumurtalarımızı ve azara azar unu ilave edip yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğuralım.

not: ben 4.5 su bardağı kadar un kullandım bardak ölçüleri farklı olduğundan değişiklik gösterebilir veya yumurtanın boyutlarıda farklılık yaratabilir unu yavaş yavaş dökmekte fayda var hamur artık elinize yapışmıyorsa  tamam demektir yapışıyorsa un koymaya devam çokmu detaylı oldu ne :))

2.yoğurma işlemi bittikten sonra yağlı kağıt serili tepsilerimize ( 2 tepsi oluyor seyrek aralıklarla, kabardığında
biribirine yapışmasını önlemek için sayı olarakta bir tepsiye sığmaz zaten diye düşünüyorum )
hamurdan ceviz büyüklüğünden biraz daha küçük parçalar alarak avucumuzun içinde toplar yapıp ve avuç içizmizle bastırarak düzleyip tepsiye yaklaşık 2 cm aralıklarla dizelim ortalarına bütün fındık,yada fıstık koyup biraz daha bastıralım ve önceden ısıttığımız fırında yarım saat kadar pişmeye bırakalım fırınlar farklılık gösterebileceği için kızarana kadar demek daha doğru olur sanırım.

not:ben 2 tepsiyi aynı anda fırına koydum üstte pişenler hafif çatladı altta pişenler hiç çatlamadı bu gibi bir şey yaşarsanız sorun değil tadı değişmiyor.

                                                                        işte resim


şerbetin dökülmesi: fırından çıkan tatlı hamurumuzu 3 dakika tutarak bekletiyoruz ve ılık olan şerbeti üzerlerine gezdirerek döküyoruz.

not: ben bu dakika içerisinde ellerimi yaka, yaka her iki tepside ki tatlıları daha derin bir tepsiye aktardım şart değil.

afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...