zencefilli çatlak kurabiye


Adı zencefilli çatlak kurabiye de benim kurabiyeler bir türlü çatlamadı :(
Dün abimlerde toplanmaya karar verdik yengem o miss açma böreğinden yapacak elim boş gitmek olmaz cumartesi akşamından çilekli pasta yola çıkmaya bir saat kalada bu kurabiyeleri yaptım.



Bundan önce yapılmış yayını bekleyen bir kaç tarifim varken önce bir solukta bu tarifi yayınlamak istedim çünkü o kadar beğendiler ki özellikle çocuklar ve benim duru kız koca üç kurabiyeyi yedi kim yaptı diye sorduklarında yengem yapmış dedi evde göremedi ki çocuk odasında oyun oynuyor ışık hızıyla soğutup paketledim montunu giydirirken bir koku aldı burnu anne bana da parfüm sür! deyiverdi ve evden çıktık ..

Tarifi isteyenlere de artık bloguma girin bakın dedim :) bu yüzden de öncelik bu kurabiyeye verildi..
reçete Berna Gürşen ve Işıl Sözer'in kitabından.

malzemeler:

  • 110 gr. tereyağ (yumuşamış)
  • 200 gr. şeker
  • 1 yumurta
  • 60 ml pekmez
  • 220 gr. un 
  • 1 yemek kaşığı toz zencefil
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı tuz 
  • süslemek için toz şeker


hazırlanışı:

  • fırını 175 dereceye ayarlayın yazıyor orjinal tariifinde ben 160 dereceye ayarladım
  • bir kabın içinde yağ ve şekeri mikserle çırpın
  • yumurta ve pekmezi ekleyin
  • başka bir kapta un,zencefil,k.tozunu ve tuzu birlikte eleyin ve karıştırın
  • kuru karışımı pekmezli karışıma dökün ve yoğurun
  • hamurdan 2 cm çapında toplar hazırlayın ve şekere bulayın (ben biraz daha büyük yuvarlaklar yaptım)
  • kurabiyeleri 5 cm aralıklarla yağlı kağıt serili tepsiye dizin
  • önceden ısıttığınız fırında 8-10 dakika kadar pişirin
  • tepsi içinde 5 dakika kadar bekletip sonra tel ızgara üzerinde soğutun
not:

  •  görüldüğü gibi hazırlanış şeklinde tarçın kısmı atlanmış bende aceleyle kaçırmışım gözden.
  • parmağımı bastırdığımda içine göçmesine rağmen 10 dk sonunda fırından çıkardım kendilinden sertleşiyor bunu göz önüne alarak az pişrmeye özen gösterin.


AFİYET OLSUN.

                                               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...