ANANASLI BADEMLİ YAŞ PASTA


 Güneşli bir hafta sonundan herkese merhaba

Bana bir pasta hayal et deseniz hemen bol çikolatalı bir pasta canlandırırım hayalimde meyveli sade pastaları pek tercih etmem genelde.Geçen hafta cuma sabahı kahvaltılıkları çıkarmak için buzdolabını açtım gözüme rafta bir kaç gün önce aldığım ananas ilişti nasıl değerlendirsem diye düşünürken pasta yapsam nasıl olur ki deyip kahvaltıdan sonra koyuldum işe akşam bizimkilere süpriz gibi oldu bu pasta benden  çikolatalı pasta görmeye  o kadar alışmışlar ki pastayı masaya koyduğumda herkesin gözleri yerinden fırlayacak gibi oldu ve afiyetle yendi.


süslemesi tam istediğim gibi olmadı benim duru kız yapıştı bana anne oyun oynayalım diye fotolar da ona keza hava karardı mutfak ışığı yetersiz ama tadı tam not aldı buyurun tarife..


vanilyalı pandispanya keki:
   20 cm'lik kalıp için
   5 yumurta
   170 gr şeker
   130 gr un
   50 gr nişasta
   35 ml süt veya su
   1 paket toz vanilin

ara kreması:
2.5 su bardağı süt
3 yumurta sarısı
50 gr şeker
50 gr mısır nişastası
1 tatlı kaşığı vanilya özütü (yoksa vanilin kullanabilirsiniz)
2 yemek kaşığı tereyağ
yarım paket krema 100ml
80 gr beyaz çikolata  

şurup için
1 su bardağı su
1 su bardağı şeker

iç malzeme:
ananas
file badem

yanlarını kaplamak için:
beyaz çikolata rendesi (80gr)
ananas dilimleri
1 paker dr. oetker tartjöle

  • pandispanya tarifi için vanilyalı pandispanya tarifime bakınız.
  •  şurubu için şeker ve suyu kaynatıyoruz biraz kıvam alınca soğumaya bırakıyoruz.

ara kremasının hazırlanması:

  1. tencerenin içine yumurta sarılarını şeker ve nişastayı alarak çırpmaya başlayın sütü azar azar ilave ederek yumurtaların topaklanmaması için hızlıca çırpın kısık ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin göz göz olduğunda ocağın altını kapatıp vanilya,tereyağ ve parçalara bölünmüş çikolatayı ekleyerek tereyağ ve çikolatanın erimesi için karıştırın muhallebiyi başka bir kaba aktararak üzerine değecek şekilde streç film ile kaplayalım (kabuk bağlamaması için) 
  2. süt kremasını sertleşene kadar mikserle çırpalım ılınan kremamızın içine çırptığımız süt kremasını spatula yardımı ile karıştırıp tekrar streç filmi örtüp buzdolabına kaldıralım
  pastanın birleştirilmesi:


  1. kekinizi üç eşit pata ayırın
  2. ilk patını pasta altlığına yerleştirin bu aşama da ben çemberin  içinde pastamı tamamladım ama çembersiz de yapılabilir  ve üzerini şurup ile hafif ıslatın kremadan sürüp ince dilimlediğiniz ananas ve bademleri serpin.
  3. ikinci patın içe bakan kısmına bir bıçak yardımıyla ince bir tabaka halinde kremanından sürün(pastayı keserken kayma olmasını önlemek için)ve patımızı kapatıp üzerini şurupla ıslatıp kremasını sürüp ananas dilimleri ve bademleri yayalım.
  4. son patımızında içe bakan kısmına ince tabaka halinde kremamızdan sürüp kapatıp işlemi bitirelim.
  5. kalan kremayla dış yüzeyini kaplayalım.
  6. üzerine dilimlenmiş ananasları yerleştirip tartjöleyi arkasındaki tarife göre hazırlayıp ananasların üzerine sürelim.rendelediğimiz çikolatayı pastanın yanlarını kaplayalım servis yapana kadar buzdolabında bekletelim.
not: pasta yanlarını file badem ile de kaplayabilirsiniz




AFİYET OLSUN..

                                                           

2 yorum:

  1. ilk once belirtiyim..blogun ismine bayildim:))))))))
    cok hos
    sonra uye olmak istedim,,ama bu aralar bie sorun var olamadim...sorun bende herhalde
    allah uzun omurlu etsin blogunuzu...keyifle paylasin
    sevgilerimi birakiyorum

    YanıtlaSil
  2. sevgili Cihanın Bahçesi güzel dileklerin için çok teşekkür ederim her zaman bekliyorum bende sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...