etli taze fasulye


Herkese kucak dolusu sevgiler..

Genelde bütün yemeklerimi düdüklü tenceremde pişiririm bazı sebzeler hariç kabak,patlıcan,enginar,bamya gibi hem zamandan tasarruf hemde daha lezzetli oluyor bence.

Normal tencere ısıtıldığında su 100 derecede kaynar ve tüm su kaynayana kadar bu sıcaklık sabit kalır, yemek de bu sıcaklık da pişer. Düdüklü tencerede ise buhar dışarı kaçamadığından tencerenin içindeki basınç gittikçe artar, dolayısıyla su 100 derecede kaynamaz, tenceredeki sıcaklık 130 dereceye kadar çıkar.

Böylece pişirilmesi istenen besinlerin ısısı suyun kaynama derecesinden çok daha yükseğe çıkar. Bu yüksek sıcaklık yiyeceğe süratle nüfuz ederek, vitamin ve minerallerini kaybetmeden daha çabuk pişmesini sağlar.



Ben bütün tavuğu bile sadece 6 dakikada haşlıyorum ve inanın hiç yavan olmuyor lezzeti harika oluyor.

Eski tip düdüklülerde daha uzun sürede pişiyor bende tefal marka var 6 lt.lik yarım kg fasulye pişiriyordum koca tencerenin içinde her seferinde yıkamak yoruyordu tefalin mağazasına gitttim günlük küçük bir tencere alırım diye fiyatlar uçmuş yalnış hatırlamıyorsam 500-600 tl gibi fiyat söylediler .

Esse mağazasına girdim başka bir amaçla baktım kampanya var tencerelerde küçük tam istediğim ebatta bir tencere buldum lakin kararsızım güvenlimi?çabuk pişiriyormu?  

Mağazadan bir döküm tencere bir de düdüklü tencere alıp çıktım biraz korkak olduğum için eşimin evde olduğu gün denedim yeni düdüklüyü sonuç başarılı yaklaşık 2 aydır kullanıyorum ve memnunum

Yalnız belki bu yazımla düdüklü tencere kullanmaya sıcak bakacak olan arkadaşlar olucaktır aman kurallarına dikkat edelim.

malzemeler:
  • yarım kg taze fasulye
  • 1 kuru soğan 
  • 200 gr kuşbaşı et (dana eti kullandım)
  • 2 domates 
  • yarım yemek kaşığı tatlı biber salçası
  • tuz
  • 1-1.5 su bardağı kadar kaynar su
  • yarım çay bardağı sıvıyağ (ben fındık yağı kullanıyorum)

yapılışı:

fasulyeyi ayıklama ve yıkama işinden sonra yemeklik doğradığımız soğanı sıvıyağda kavuruyoruz etlerimizi ilave edip suyunu bırakıp çekene kadar kavurmaya devam ediyoruz sonrasında salçasını da katıp bir miktar su döküp salçanın açılmasını sağlıyoruz fasulyemizi de ilave edip ara sıra karıştırarak sarartıyoruz rengi dönünce kuşbaşı doğradığımız domatesleri de ekleyip ardından sıcak su ve tuzunu ayarladıktan sonra tencerenin kapağını kapatıp buhar çıkana kadar yüksek ısıda buhar çıktıktan sonra ocağı orta ısıya getirerek yaklaşık 8-10 dakika arası pişiriyoruz.

afiyet olsun..


not: eski tip düdüklü kullanıcaksanız bu süre 20-30 dakikaya çıkabilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...