etli taze yaprak sarması


herkese merhabalar..

Taze yaprak görürümde almazmıyım?en sevdiğim yemeklerden biridir etli yaprak sarması, sarma büyüklüğüne fazla takılmam eskiden baharat çeşidi olarak sadece karabiber ve nane kullanırdım, şimdilerde biraz daha çeşitli yapıyorum çok daha lezzetli oluyor tarifime geçiyorum deneyen herkese şimdiden afiyet olsun.

Dolma içini eğer bir misafir ağırlamıyorsam 300 gr kıymaya yarım su bardağını geçmez pirinç ölçüm belki çok az pirinç diye düşünenler olur ama bol etli sevdiğimizden böyle yaparım.

malzemeler:

  • 500  gr kadar taze yaprak (bir miktar arttı)
  • 450 gr dolmalık kıyma
  • 1 su bardağından bir parmak eksik pirinç(yıkanmış suyu süzülmüş)
  • 2 adet kuru soğan (rendelenmiş)
  • 2 adet domates (rendelenmiş)
  • yarım yemek kaşığı biber salçası
  • yarım yemek kaşığı domates salçası
  • yarım demet maydanoz (ince doğranmış)
  • bir çay kaşığı kuru nane
  • bir çay kaşığı sumak (isteğe bağlı)
  • yarım çay kaşığı isot (isteğe bağlı)
  • yarım çay kaşığı kırmızı toz biber
  • tuz
  • yarım yemek kaşığı margarin 
pişirme aşamasında:
  • 1-1.5 su bardağı kadar kaynar su
  • 1 yemek kaşığı margarin

yapılışı:


  • öncelikle yapraklarımızı yıkayıp kaynamakta olan haşlama suyuna biraz tuz atıp 5 dakika kadar haşlayıp süzgeçe alalım (dilerseniz bu süreyi bir kaç dakika daha uzatabilirsiniz) 
  • içi için gerekli tüm malzemeyi elimizle birbirine yedirelim tuzunu kontrol edelim
  • sarmaları pişireceğimiz tencerenin dibine birkaç yaprak serelim
  • yaprağın mat ve damarlı kısmı içe gelecek şekilde iç harcımızdan bir miktar koyup (yaprağın büyüklüğüne göre ben 1-1.5 tatlı kaşığı kadar koyuyorum)sarma işlemini bitirelim 
  • tencereye dizdiğimiz sarmaların üzerine yağımızı parça parça kesip koyalım üzerine tabak kapatıp kaynar suyumuzu dökelim
  • kısık ateşte arada suyunu kontrol ederek 30-35 dakika kadar pişirelim
not:
  •  bu süre arasında suyun azaldığını görürseniz yine sıcak su ilave edebilirsiniz
  • ben margarin kullandım  dilerseniz yarım çay bardağı sıvıyağ kullanabilirsiniz

afiyet olsun..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...