çikolatalı cheesecake

 
 
 
 
Herkese selam..
 
Bugün başka bir mutluyum,başka bir atıyor yüreğim.
 
Yaz geliyor diye seviniyorum ben... :)
 
Hoş koca bir göbekle sürdürüyorum hayatımı halen, kollarım bile çok şişko bayağı tombalak birşeyim, beş ayımız bitecek hiç kilo veremedim..
 
Yapacak o kadar çok şeyim var ki hepsi beklemede. Spor,yeni cüsseme göre alışveriş :) ve hayatımda hiç yapmadığım diet, bloğuma ekliyeceğim tariflerim defneye diş buğdayı ve kızlara yazdığım anı defterlerinin düzenlenmesi daha birçok şey.. 
 
 Biri bebek iki çocuğun bakımıyla uğraşıp hiçbir işi ertelememek normal değil bence :)
 
Bu kadar işim varken hemen nefis bir çikolatalı cheesecake tarifi  paylaşıp kaçıcam
ne zamandır yapmak istiyordum ama aklıma yatan bir tarif bulamamıştım en son araştırdım biraz da karıştırdım tarifleri ve ortaya bu harika lezzeti çıkardım.
 
8 mart dünya kadınlar günümüzde ailecek ablamda toplandık cheeesecake'i bir gün önceden hazırladım çikolatasını da evden çıkmadan sıvayıp paketleyip götürdük.Tabi yanında yine bir gün önceden yaptığım cevizli (içi dışı bir)kurabiyelerim ve yine bir kaç gün önceden hazırlamış olduğum nefis kremalı cupcakeklerimde vardı, onların tariflerini de sırayla paylaşıcam.
 
 
 
Malzemeler:
 
200 gr sütlü küvertür

150 gr bitter küvertür

1 s.bardağı toz şeker
3 buçuk paket labne peynir suyunu süzdüm ( 200 grlık paketlerden 700 gr kadar)
3 yemek kaşığı mısır nişastası
 
1 vanilya

3 büyük boy yumurta (oda ısısında)
tabanına:


1buçuk paket burçak

4 yemek kaşığı yumuşamış tereyağ
1 tatlı k.tarçın

üzerine:

100 gr bitter küvertür
100 gr krema

 yapılışı:
  •  önce 350 gr çikolatayı benmaride eritip soğumaya bırakın
  •  tabanı için bisküviyi robottan geçirip un haline gelmesini sağlayın
  • 25 cm'lik yağlı kagıt serili kelepçeli kalıbın yanlarını da yağlayın
  • burçak, tereyağ ve tarcını karıştırıp kalıbın içine bastırarak yayın düzelttikten sonra parmak uçlarıyla yanlara doğru çekerek kalıbın çevresinede yapıştırın ve buzlukta bekletin
  •  iç harcı için mikserde önce labneyi çırpıp sonra şekeri vanilyayı nişastayı ilave edip yumurtaları tek tek ilave edip çırpmadan kaşıkla karıştırın 
  • en son erimis çikolatayı ilave edip karıştırdıktan sonra önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirin ve fırının içinde soğuyana kadar bekletelim (parmağınızla bastırdığınızda ortası hafif yumuşak olucak)
  • soğuyunca buzdolabında 1 gece bekletin ve ertesi gün kremayı ısıtıp (kaynatmıyoruz)ocaktan aldıktan sonra çikolatayı karıştırarak erimesini sağlayın ve oda ısısında soğutup cheesecakek'in üzerine dökün.
not:çikolata kırıklarını daha önceden buzdolabımda vardı,pratik bir süsleme oldu benim için yapmak isterseniz yağlı kagıttan şerit kesip erimiş çikolata sürüp hafif soğuduğunda katlayarak buzdolabında bekletin tamamen sertleşince çıkarıp açtığınızda kırıklar elde edin.ölçü olarak çember kalıbınızın çevresine göre kesin.

Afiyet olsun..


 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...