vanilyalı cupcake


Herkese selam

Yaz geldi çattı, okullar kapandı eskiden nasıl heyecanlanırdım okul kapandığında kızımla beraber bende çocuk gibi sevinirdim annemin yazlığına gitmek için otobüse binerdik denizi ilk gördüğüm yerde içimi bir mutluluk kaplardı şimdilerde o denizi evimde mutfağımda yemeğimi yerken yada koltuğumda oturup tv izlerken de uçsuz bucaksız görebiliyorum çok şükür ki ama eskisi gibi bana heyecan vermiyor kıyısını,sahilini göremiyorum denize giren insanları balık tutmak için olta sallayan insanları göremiyorum belki de ondandır insanoğlu olarak doyumsuzmuyuz yoksa? Hep dahasını mı isteriz?

Sahiline fırsat bulupta sık sık inmediğim içindir belkide. Çünkü indiğim zaman bir yerde oturup kahvemi yudumlarken on dakika sonrasında eve varacağımı düşündüğümde yada piknik yaparken bile evimize ne kadar yakın mesafede olduğumuzu düşündüğümde bu nimetin farkına varıyorum.

Geçen Pazar günüde dayımlar,ablamlar ve biz bizim burda piknik yapmaya karar verdik hesapta çocukların denize gireceği falan yoktu zaten bi hayli denize biraz uzak bir alanda oturduk. Fakat aşağı inelim sadece denize bakalım diyen 6 yaşındaki dayımın torunu Baha ve benim Duru kız denize attılar kendilerini  kıyafetleriyle, neyseki yedek kıyafetlerimiz vardı çocuklar gönüllerince eğlendi.

Yemekler yenildi, sohbetler edildi çaysız olmaz çayda kuru, kuru olmaz olurda bizim ailede olmazJ sabah erkenden kalkıp yaptığım cupcakeklerimi ve trufflarımı çıkardım ortaya nasıl güzel oldu afiyetle yendi anlatamam.

Sizde bu güzel yumuşacık nemli cupcakekleri denemek isterseniz buyurun tarifime.




Malzemeler:
2.5 su bardağu un

4 yumurta
 
1 büyük çay bardağı krema (ben pınar marka kullandım )
1.5 su bardağı şeker  (fazla bulursanız azaltabilirsiniz ben 1 bardaktan sonra tadına baktım az geldi 4 yemek kaşığı  kadar pudra şekeri ilave ettim  öylede yapabilirsiniz.)
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
Yarım çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı vanilya özütü (yada 1 paket vanilya)
Üzerine:
Damla çikolata
Yaban mersini  (kurusu)
 




Not:bu ölçülerden 24 adet çıktı. Eğer kek harcınız koyu olursa biraz daha krema veya biraz süt ilavesi yaparak kıvamını ayarlıyabilirsiniz.
yapılışı:

fırını 170 derecede ısınmaya bırakalım (ben fanlı konumunda pişirdim)

Oda sıcaklığında olan yumurta ve şekeri derin bir kapta şeker eriyene kadar çırpıyoruz (parmağımızla dokunduğumuzda şeker kalıntısının olmadığını anlayana kadar)

Daha sonra yağ, krema,tuz ,vanilyayı ekleyerek kısa bir süre daha çırpıyoruz.

Üzerine elenmiş olan un ve kabartma tozunu iki seferde ekleyerek elimizle karıştırıyoruz (çırpıcı kullanmayalım)

Kalıplarımızı iki buçuk yemek kaşığı kadar karışımımızdan koyup üzerlerine dilediğiniz miktarda damla çikolata ve yaban mersini koyup önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında yaklaşık 20- 25 dakika pişirelim.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...