un helvası


Şimdiden tüm İslam Aleminin Berat Kandilini kutluyorum.

Miraç kandili günü ailecek bizde toplandık pazar gününe denk gelmesi çok iyi oldu heleki uzun bir aradan sonra birtanecik dayım ve yengemde evimize geldi yemekte hep birlikteydik kuzenimde irmik helvası yapıp getirmişti sağolsun. Abimin bir ara un helvasını çok sevdiğini duydum geçen hafta içi de eşim arayıp abimle buluştuklarını ve akşama birlikte geliceklerini söyledi.

Çayın yanına ne çıkarırım diye düşünürken un helvası yapmaya karar verdim.Basit gibi görünsede şekerini iyi tutturmak,iyi kavurmak çok önemli.

Öyle birşey ki çok sık yaptığım bir tatlı değil biraz endişe yaşadım.Annemden de destek alarak  harika bir helva yaptım.Gönül rahatlığı ile on numara diyebilirim :)

Bu hafta kutlayacağımız kandilimizde yine kavurup komşularıma dağıtmak istiyorum nasipse, tarifime hemen geçip şimdiden afiyet ve şifa olsun diyorum.

malzemeler:

2 su bardağı un
3 su bardağı süt
2 su bardağı toz şeker
250 gr tereyağ
1 paket vanilya

yapılışı:

  • öncelikle sütü,şekeri ve vanilyayı bir kaba boşaltım şeker eriyene kadar karıştırıp bir kenara bırakalım soğuk bir şerbet hazırlıyoruz.
  • tencereye yağımızı ve unumuzu koyup orta ateşte kavurmaya başlıyoruz sabırla hiç bırakmadan sürekli karıştırarak yaklaşık bir yirmi dakika sonunda un sıvılaşıyor yağı salıyor bu aşama da yine karıştırmaya devam ediyoruz.
  • ocağın altını kısığa getirip rengi koyulaşana kadar yaklaşık 10 dakika kadar daha kavuralım renk karamel rengi gibi olacak.
  • kavurma işlemi bittiğinde sütlü karışımı boşaltıp hızlıca karıştırıyoruz bu aşamada ocağın altını hızlıya getirebiliriz şerbeti çektiğinde ocağı kapatıp helvamızı beş dakika kadar dinlenmeye bırakıyoruz.
  • dinlenmiş henüz sıcak olan helvamızı şekillendirip servise hazır ediyoruz.
  • üzerine tarçın çok yakışıyor dilerseniz hindistan cevizi ile de servis edebilirsiniz.
not: ben dolmalık fıstık kullanmadım dilerseniz 25 grlık 2 paket fıstığı kavurma aşamasının başında ilave edebilirsiniz.

afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...